09123848864

نمای کرتین وال مهرازان نما

نمای کرتین وال مهرازان نما
خلاصه

نمای کرتین وال را میتوان نقطه عطف معماری مدرن دانست.جایی که تلفیق هنر و صنعت منجر به خلق نمایی زیبا,امن و ماندگار می گردد.

11 6 97

نمای کرتین وال مستحکم و غیر قابل نفوذ

نمای کرتین وال به گونه ای از نماهای مدرن و خشک اطلاق می گردد که در آن سطح خارجی ساختمان با استفاده از پروفیل هایی از جنس آلومینیوم موسوم به لامل شبکه بندی می شود و سپس از شیشه های دو یا چند جداره فضای خالی بین این لامل ها پر می شود.
نمای کرتین وال از ایمن ترین نوع نماهای ساختمانی می باشد اگر به شکل اصولی و صحیح آن اجرا شود.نمای کرتین وال به دلیل ساختار منحصر به فردی که دارد هیچ بار مرده ای را متوجه سازه و اسکلت ساختمان نمی کند و البته تنها برای تحمل وزن خود طراحی شده است.همچنین یک نمای کرتین وال استاندارد کمک بسیار شایانی به کاهش مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه های مصرف انرژی می کند.

مزایای نمای کرتین وال:

  • عملکرد کم نظیر در برابر فشارهای جانبی اعم از فشار باد, زمین لرزه و ...
  • عایق بسیار قوی انرژی
  • امکان تعبیه مدول های بزرگ با استفاده از سیستم های رین فورس
  • زیبایی خیره کننده و همخوانی با سایر مصالح نمای مدرن
  • امکان تعبیه بازشو مخفی
  • طیف گسترده رنگ پروفیل

مزایای نمای کرتین وال

انواع نمای کرتین وال

یک نمای کرتین وال به روش های مختلفی قابل اجرا می باشد و از پرکاربردترین سیستم های نمای کرتین وال می توان به سیستم های فیس کپ(Face cap) , فریم لس(Frameless) , سمی فریم لس (Semi frameless) , یوچنل(U channel) و ... اشاره کرد.هر کدام سیستم های نمای کرتین وال ظاهر تمام شده و روش اجرای متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند که در مقاله های بعدی به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

انواع نماهای کرتین وال

در ساخت نمای کرتین وال از چه متریالی استفاده می شود؟

تمام متریالی که در ساخت مصالح نمای کرتین وال به کار میروند شامل شمش های آلومینیوم سری 6063 و لاستیک های EPDM  , پلی آمید و یا پی وی سی می باشند.در ساخت لامل های نمای کرتین وال از بیلت های 6063 آلومینیوم استفاده می شود.این دسته از شمش های آلومینیوم عملکرد بسیار مناسبی در عملیات اکسترود از خود نشان می دهند و از مقاومت فیزیکی بسیار بالایی نیز برخوردار هستند.همچنین در پروسه رنگ آمیزی به روش آنادایز نیز شمش های سری 6063 نتیجه نهایی بسیار مناسبی دارند.هرچند که امکان رنگ آمیزی به روش پودری نیز وجود دارد و تنوع رنگی بیشتری نیز در این سری وجود دارد اما پروفیل هایی که با روش آنادایز رنگ آمیزی شده اند مقاومت رنگی بسیار بالاتری در برابر اشعه مضر uv و عوامل شیمیایی دارند.از لاستیک های EPDM  برای آب بندی نمای کرتین وال و همچنین کمک به تثبیت شیشه ها استفاده می شود.
استفاده از پلی آمید زمانی مد نظر قرار می گیرد که میخواهیم یک لامل را از حالت نرمال یا غیر ترمال به حالت ترمال بریک تبدیل کنید.این روش باعث افزایش میزان صرفه جویی در مصرف انرژی میشود.همچنین باعث می شود تا لامل های عایق برودت نیز باشند به طوری که دمای لامل های در زمان لمس کردن آنها مطابق با دمای داخل ساختمان باشند نه قسمت خارجی و محیط بیرونی.
شیشه های نمای کرتین وال می توانند دو جداره, چند جداره و حتی تک جداره باشند.اما مسلم است که استفاده از شیشه های دو یا چند جداره باعث افزایش میزان صرفه جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از ورود صداهای مزاحم به داخل ساختمان  می گردند.همچنین استفاده از شیشه های لمینیت در جداره خارجی ساختمان به دلیل ساختار منحصر به فردی که دارند(شیشه های لمینیت در زمان شکست به تکه های بسیار ریز تبدیل می شوند و در جای می ایستند و ریزش نمی کنند)کمک شایانی به افزایش ضریب ایمنی نمای کرتین وال می کنند.
از دیگر شیشه هایی که می توان در ساخت یک نمای کرتین وال از آنها استفاده کرد شیشه هایی موسوم به شیشه های سانرژی هستند که در واقع نسل نوین شیشه های هوشمند ساختمانی هستند و کمک شایانی به کاهش خیرگی نور خورشید می کنند.
در مقاله های آینده به بررسی تخصصی انواع سیستم های نمای کرتین وال, معایب و مزایای آنها خواهیم پرداخت.
گروه مهندسان مهرازان نما به واسطه تسلط بر کلیه دیتایل های نمای کرتین وال, آشنایی کامل با معتبرترین برندهای تولیید کننده صنعت آلومینیوم و ارتباط بدون واسطه با آنها و برخورداری از اکیپ متخصص, کارآزموده و با تجربه حوزه نمای کرتین وال خود, آمادگی خود را در خصوص طراحی, تامین, نظارت و اجرای انواع سیستم های نمای کرتین وال خدمتت مشتریان گرانقدر خود اعلام میدارد.
 
 

دیدگاه کاربران
(مورد نیاز)
(مورد نیاز)