نمای کامپوزیت چیست؟ قیمت نمای کامپوزیت نصاب نمای کامپوزیت نمای کامپوزیت ارزان
09123848864

نمای کامپوزیت

نمای کامپوزیت
خلاصه

انعطاف پذیر, مدرن و پایدار مانند ورق کامپوزیت

19 1 98

نمای کامپوزیت

نمای کامپوزیت به نمایی اطلاق میگردد که در آن از ورق های آلومینیومی کامپوزیت با مدول بندی دلخواه در سطح خارجی نما استفاده می شود.
ورق کامپوزیت آلومینیوم در بیانی ساده : ورقی می باشد که از ترکیب فوق فشرده چند نوع متریال متفاوت ساخته شده است.وزن بسیار پایین, مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی و عوامل مخرب طبیعی, مقاومت در برابر حرارت و آتش(در مدلهای نسوز و کندسوز) و همنشینی بسیار عالی در ترکیب با سایرمصالح نماهای مدرن مانند نمای کرتین وال,هندریل شیشه ای, ترمووود و... و انعطاف پذیری بسیار عالی آن تنها بخشی از مزایای ورق های کامپوزیت می باشند.
یک لایه ساخته شده از پلی اتیلن به عنوان هسته مرکزی و دو لایه از جنس آلومینیوم و یک لایه PVDF (که به تثبیت رنگ آلومینیوم در برابر عوامل مخرب جوی کمک می کند)از اصلی ترین مواد تشکیل دهنده یک  ورق کامپوزیت می باشند.ضخامت ورق های کامپوزیت به بیش از 4 میلی متر تجاور نمی کند و ابعاد استاندارد آن 3200*1250 میلی متر می باشد.
وزن یک ورق کامپوزیت به تنهایی در حدود 5 کیلوگرم در ازای هر متر مربع می باشد که در قیاس با سایر مصالح نمای از جمله سنگ,شیشه و... وزن بسیار پایینی می باشد.این وزن پایین می تواند به کاهش هزینه های ساخت و ساز منجر شود.
از پرکاربردترین نوع ورق های کامپوزیت می توان به  ورق های نوع  PVDF,PVDF NANO و A2 اشاره کرد که در مقالات بعدی به صورت تخصصی تر به معرفی هرکدام خواهیم پرداخت.
روش های اجرای نمای کامپوزیت
به طور کلی سه روش برای اجرای یک نمای کامپوزیت وجود دارد
  • سیستم فیکس
  • سیستم هنگ
  • سیستم H&L
نمای کامپوزیت سیستم فیکس
متداول ترین نوع اجرای نمای کامپوزیت را میتوان سیستم فیکس دانست.در این سیستم ورق های در محل زیرسازی خم می شوند و به مصالح فولادی محل زیرسازی پیچ یا پرچ می شوند.در این سیستم امکان نصب بر روی سطوح با اشکال پیچیده به راحتی امکان پذیر می باشد.همچنین امکان اجرا به هر دو روش با ژوئن و شیار و یا بدون آن نیز وجود دارد.معمولا در صورت ایجاد ژوئن از چسب سیلیکون یا پلی اروتان و یا لاستیک برای آب بندی و پوشاندن این ژوئن های استفاده می شود.
نمای کامپوزیت سیستم هنگ
دیتایل اجرا در روش هنگ نسبت به روش فیکس و روش H&L پیچیده تر است.در این سیستم از مصالحی همچون نبشی های آلومینیومی, ناودانی, پیچ و مهره هایی از جنس استیل و مصالحی از این دست در اجرای زیرسازی استفاده می کنیم.نماهای کامپوزیتی که به روش هنگ اجرا می شوند مقاومت بیشتری نسبت به روشهای فیکس و H&L دارند.همچنین به لطف زیرسازی منحصر به فردی که در سیستم هنگ وجود دارد عملکرد بهتری از نما در زمان زمین لرزه  انتظار می رود.
از دیگر مزایای اجرای نمای کامپوزیت به روش هنگ می توان به آب بندی بهتر نما اشاره کرد.

 

دیدگاه کاربران
(مورد نیاز)
(مورد نیاز)