09123848864

مزایای نمای کامپوزیت

مزایای نمای کامپوزیت
خلاصه

نمای کامپوزیت یکی از پرکاربردترین نوع نماهای ساختمانی است که مزایا و ویژگی های بسیار زیادی دارد.

14 10 98

مزایای نمای کامپوزیت

ورق های کامپوزیت آلومینیوم (Composite panel) پرکاربرد ترین ورق های روکش فلزی در صنعت ساختمان می باشند.این ورقها همانطور که از نامشان پیداست ترکیب فوق فشرده ای از مواد مختلف و دو جداره ورق آلومینیومی در دو طرف هستند. امروزه ورق های کامپوزیت یکی از پرکاربردترین متریال ها در صنعت ساختمان ودر طراحی واجرای نمای خارجی پروژه های می باشد.در این مقاله می خواهیم شما را با برخی از مزایای نماهای کامپوزیت آشنا کنیم

مزایای نمای کامپوزیت

دوام نمای کامپوزیت

موادی که در ساخت ورق های کامپوزیت مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین پوشش آلومینیومی دو طرف ورق باعث شده است تا نمای کامپوزیت به عنوان یکی از بادوام ترین نوع نماهای ساختمان شناخته شود.مقاومت مثال زدنی نمای کامپوزیت و عدم تغییر رنگ آن در برابر عوامل مخرب جوی مانند رطوبت ناشی از بارش باران و برف,نور خورشید و اشعه UV, عدم جذب آلودگی و عدم لک پذیری و عدم اشتعال پذیری آنها(در مدل های نسوز) تنها بخشی از مزایای نمای کامپوزیت و مقاومت بالای فیزیکی آن ها می باشد.نمای کامپوزیت در صورت اجرای صحیح در طول زمان دچار دفرمگی و تغییر رنگ نخواهد شد.

دیتیل اجرای نمای کامپوزیت


وزن بسیار پایین نمای کامپوزیت

امروزه تمامی تلاش های در صنعت ساختمان در راستای کاهش وزن مصالح و به طبع آن کاهش وزن مرده ساختمان می باشد.ورق کامپوزیت از وزن بسیار پایین برخوردار است به طوری که وزن هر مترمربع ورق کامپوزیت کمتر 5 کیلوگرم می باشد.نمای کامپوزیت یک نمای فوق سبک می باشد.

نمای کامپوزیت ضد حریق می باشد.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی نسل جدید ورق های کامپوزیت به بازار عرضه شده اند.این ورق ها مشتعل نمی شوند و  تنها وقتی در دمای 650 درجه سانتی گراد قرار بگیرند ذوب می شوند.با این وجود در هنگام آتش سوزی خبری از دود و گازهای سمی که برای ساکنین و محیط زیست مضر است نخواهد بود.


نظافت نمای کامپوزیت بسیار آسان است.

هرچند که نمای کامپوزیت به سختی آلودگی را به خود جذب می کند اما نظافت آن بسیار آسان, کم هزینه و بدون دردسر خواهد بود.برای نظافت نمای کامپوزیت نیاز به استفاده از هیچگونه شوینده شیمیایی نیست و تنها با استفاده از یک دستمال نخی مرطوب می توانید نما را نظافت کنید.


تنوع رنگی نمای کامپوزیت

شما می توانید  رنگ نمای کامپوزیت را از بین ده ها کد رنگی متفاوت انتخاب کنید.برخلاف اغلب مصالح ساختمانی که طیف رنگی نسبتا محدودی دارند ورق های کامپوزیت دارای طیف رنگی بسیرا بالایی هستند.حتی می توانید از ورق های طرح سنگ و یا طرح چوب در نمای کامپوزیت خود استفاده کنید.

تطبیق پذیری بسیار عالی نمای کامپوزیت با سایر مصالح نمای مدرن

یکی دیگر از ویژگی های نمای کامپوزیت تطبیق پذیری یا همنشینی بسیرا عالی آن با سیار مصالح نمای مدرن مانند نمای کرتین وال اشاره کرد.

انواع نماهای کرتین وال


نمای کامپوزیت یک گزینه امن و اقتصادی برای تمامی پروژه های ساختمانی می باشد.برای آشنایی یا طیف گسترده ورق های کامپوزیت و کسب مشاور رایگان در خصوص نماهای کامپوزیت لطفا با ما تماس بگیرید.

 

دیدگاه کاربران
(مورد نیاز)
(مورد نیاز)