09123848864

دیتیل نمای کامپوزیت_گروه مهندسان مهرازن نما

دیتیل نمای کامپوزیت_گروه مهندسان مهرازن نما
خلاصه

یک نمای کامپوزیت به روش های متفاوتی قابل اجرا می باشد.برای آشنایی با دیتیل های اجرایی نمای کامپوزیت با ما همراه باشید

27 3 98

دیتیل نمای کامپوزیت

یک نمای کامپوزیت به روش های متفاوتی قابل اجرا می باشد که هر کدام از ای سیستم های از لحاظ معماری و شیوه اجرا با یکدیگر تفاوت دارند.در این مقاله به بررسی اجمالی شیوه های قابل اجرای نمای کامپوزیت خواهیم پرداخت :

نمای کامپوزیت سیستم فیکس

در این سیستم پس از تهیه نقشه های کارگاهی و مشخص شدن مدول بندی وارد مرحله اجرا می شویم.در مرحله ابتدایی سطح مورد نظر را بر اساس مدول بندی و با استفاده از قوطی های 40*40 شبکه بندی می کنیم.سپس ابتدا و انتهای ورق ها شیار زده می شوند و با کمک نبشی های آلومینیومی منقطع به قوطی های پیچ و پرچ می شوند.
عموما اجرای نمای کامپوزیت به روش فیکس باعث ایجاد ژوئن یا درز بین ورق ها می شود و برای پر کردن ژوئن ها از چسب استرکچرال یا لاستیک های EPDM  استفاده می شود.البته امکان اجرای ورق کامپوزیت بدون ژوئن نیز در این سیستم وجود دارد.
مزایای نمای کامپوزیت سیستم فیکس
  • سهولت نصب نسبت به سیستم هنگ
  • قیمت تمام شده پایین در مقایسه با سیستم هنگ
  • طول عمر نسبتا خوب در صورت اجرای صحیح
و...

نمای کامپوزیت سیستم هنگ

در اجرای نمای کامپوزیت به روش هنگ شیارهای چکمه ای شکل بر روی ورق های شیار خورده و در قسمت شیار ایجاد می شود.سپس از این شیارهای چکمه ای شکل برای اتصال ورق به نبشی آلومینیومی زیرسازی استفاده می کنیم. نمای کامپوزیت سیستم هنگ در مقایسه با سیستم فیکس از دیتیل زیرسازی پیچیده تری بهره می برد.در ساخت زیرسازی نمای کامپوزیت سیستم هنگ از نبشی های آلومینیومی, بولت های استیل, براکت و ریل آلومینیومی و ... استفاده می کنیم.نوع متریال به کار رفته در زیرسازی سیستم هنگ به افزایش طول عمر آن کمک بزرگی می کند.
از مزایای سیستم هنگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • امکان تعویض راحت ورق در قیاس با سیستم فیکس
  • مقاومت بالاتر نما در مقابل عوامل مخرب جوی
و...

نمای کامپوزیت سیستم H & L

سیستم  H&L را می توان ساده ترین نوع اجرای یک نمای کامپوزیت دانست.در این روش اجرا, از پروفیل های آلومینیومی با سطح مقطع  Hو L و پروفیل های 90 درجه که همگی از جنس آلومینیوم هستند استفاده می کنیم.این پروفیل های آلومینیومی به زیرسازی فولادی پیچ و پرچ می شوند و ورقهای کامپوزیت در داخل پروفیل های قرار میگیرند.در این سیستم نیازی به شیار زنی و سوراخکاری ورق های کامپوزیت نیست.
 سیستم H & L علی رغم دیتیل ساده ای که دارد بهترین روش اجرا برای ساختمان های غیر مرتفع می باشد.
 
به طور کلی اجرای یک نمای کامپوزیت استاندارد با هرسیستمی به عوامل مختلفی از جمله کیفیت ورق, کیفیت زیرسازی و اهمیت به تمامی مسائل جزئی آن و دقت در نصب ورق  بستگی دارد.
گروه مهندسان مهرازان نما با دسترسی مستقیم و بدون واسطه به بزرگترین تولید کنندگان صنعت آلومینیوم , تسلط کامل به دیتیل های مربوط به حوزه نما و بهره گیری از نیروهای متخصص داخلی به اجرای با کیفیت و مقرون صرفه برای کارفرمایان محترم می اندیشد.
برای اطلاع از بهترین قیمت ها و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نمای کامپوزیت با متخصصان ما تماس بگیرید.
 

دیدگاه کاربران
(مورد نیاز)
(مورد نیاز)