09123848864

لامل نمای کرتین وال

لامل نمای کرتین وال
خلاصه

لامل کرتین وال پروفیلی از جنس آلومینیوم است که به عنوان سازه اصلی نمای کرتین وال و برای مدول بندی سطح نمای کرتین وال مورد استفاده قرار می گیرد

4 8 01

لامل کرتین وال

لامل کرتین وال پروفیلی از جنس آلومینیوم است که به عنوان سازه اصلی نمای کرتین وال و برای شبکه بندی سطح خارجی نمای کرتین وال مورد استفاده قرار می گیرد.لامل کرتین وال باید علاوه بر مقاومت در برابر عوامل مخرب جوی توانایی کافی در برابر فشار باد و تمام بارهایی که به سطح نمای کرتین وال وارد می شود را داشته باشد.لامل کرتین وال از طریق فرآیند اکستروژن و با استفاده از بیلت 6063 ساخته می شود.علت استفاده از سری 6063 قابلیت اکسترود بسیار خوب آن,پرداخت و رنگ پذیری خوب و همچنین مقاوت بالا در برابر تنش و کرنش است.لامل کرتین وال در حالت عمودی مولیون و در حالت افقی ترنزوم نامیده می شود.لامل کرتین وال از یک بخش دماغه و یک بخش اصلی که باکس لامل است تشکیل شده است.دیتیل مقطع لامل کرتین وال در سیستم های مختلف نمای کرتین وال مانند کرتین وال فیس کپ یا کرتین وال فریملس متفاوت است.
لامل کرتین وال را از نظر ابعاد و اندازه و همچنین از نظر سیستم اجرایی میتوان تقسیم بندی کرد.همانطور که گفتیم لامل کرتین وال عمودی مولیون و لامل افقی ترنزوم نامیده می شود.

لامل کرتین وال و ابعاد اندازه آن

لامل کرتین وال در ابعاد و اندازه و همچنین ضخامت های متفاوتی قابل استفاده هستند و هریک از لامل های کرتین وال دارای یک مشخصه به نام ممان اینرسی و یا jx هستند.با بالا رفتن ممان ایرنسی سایزمقطع لامل کرتین وال در طول افزایش پیدا میکند اما عرض لامل های همیشه بین عدد 5 و 6 سانتی متر ثابت هستند.با بالا رفتن ممان اینرسی لامل وزن لامل کرتین وال و به طور کلی وزن نمای کرتین وال افزایش پیدا میکند که این موضوع بر قیمت تمام شده مصرف کننده تاثیر مستقیم دارد.

قیمت نمای کرتین وال چگونه محاسبه می شود

مبنای انتخاب لامل مناسب پروژه نیز همین مشخصه ممان اینرسی میباشد.در واقع هر نمای کرتین وال دارای یک ممان ایرنسی مشخص است که از طریق محاسبات تخصصی به دست می آید. میزان ممان ایرنسی کرتین وال پروژه مبنای انتخاب سایز لامل کرتین وال خواهد بود.از عوامل تاثیر گذار در افزایش یا کاهش ممان ایرنسی نمای کرتین وال می توان به ارتفاع ساختمان و ارتفاع بین طبقات,ابعاد و اندازه شیشه های و یا همان مدول بندی نمای کرتین وال, فشار باد منطقه, سیستم نمای کرتین وال و عواملی از این دست اشاره کرد.
لامل کرتین وال درسیستم های مختلف نمای کرتین وال دارای مقاطع متفاوتی هستند و این تفاوت بسته به نوع سیستم میتواند زیاد و یا کم باشد.به طور مثال تفاوت سطح مقطع کرتین وال یوچنل با کرتین وال فیس کپ بسیار کم است ولی این تفاوت بین کرتین وال فیس کپ و کرتین وال فول فریملس بسیار زیاد است.وزن لامل کرتین وال فول فریملس بسیار بیشتر از همان لامل در کرتین وال سیستم فیس کپ است.علت این تفاوت ها مبحث پیچیده تری است و در این مقاله نمی گنجد.

تفاوت کرتین وال فیس کپ و کرتین وال فریملس

لامل کرتین وال و رنگ پذیری آن

همانطور که ابتدا اشاره کردیم یکی از مزایای استفاده از بیلت 6063 در ساخت لامل کرتین وال خاصیت رنگ پذیری بسیار خوب آن به خصوص در حالت آنادایز است. لامل کرتین وال به هر دو روش آنادایز و پودری الکترواستاتیک قابل رنگ آمیزی میباشد. پروسه رنگ آمیزی لامل کرتین وال شامل چند مرحله پرداخت کاری است که باید به اجرای استاندارد و کامل آن توجه ویژه داشت.رنگ لامل کرتین وال به خصوص در روش آنادایز زمانی یکدست و چشمگیر می شود که عملیات پرداخت کاری آن درست و اصولی انجام شده باشد.یکی دیگر از عواملی که در کیفیت رنگ آمیزی لامل کرتین وال در حالت آنادایز تاثیر گذار است استفاده از قالب با کیفیت همچنین بیلت مرغوب و غیر ضایعاتی است.
ما در گروه مهرازان نما همواره در تلاشیم تا با نظارت دقیق بر کلیه پروسه ساخت نصب لامل نمای کرتین وال خدماتی در خور و با کیفیت به مشتریان گرانقدر خود ارائه دهیم.




دیدگاه کاربران
(مورد نیاز)
(مورد نیاز)