09123848864

روش اجرای نمای کرتین وال

روش اجرای نمای کرتین وال
خلاصه

یک نمای کرتین وال را به دو روش استیک(STICK) و یونیتایز(UNITIZE) میتوان اجرا کرد.برای آشنایی با تفاوت های این دو روش با ما در این مقاله همراه باشید.

30 6 98

روش اجرای نمای کرتین وال

نمای کرتین وال نوعی سازه آلومینیومی می باشد که به عنوان پوسته خارجی ساختمان مورد استفاده می گردد.در این سازه پروفیل های آلومینیومی برای مدول بندی سطح خارجی نما استفاده و سپس از متریال های گوناگونی( عموما شیشه) برای پر کردن فضای خالی بین لامل ها استفاده می شود.نماهای کرتین وال را از نظر ظاهری میتوان به دسته ها متفاوتی تقسیم بندی کرد.
نمای کرتین وال از نظر اجرا نیز به دو دسته قابل اجرا می باشد.
  1. روش استیک(Stick)
  2. روش یونیتایز(Unitize)

روش اجرای نمای کرتین وال

اجرای نمای کرتین وال به روش استیک(stick)
در  اجرای نمای کرتین وال به روش استیک کلیه عملیات ساخت نما پس از مرحله اسکترود(تولید لامل) و رنگ آمیزی در محل پروژه صورت می پذیرد.بدین ترتیب که مقاطع آلومینیومی به صورت شاخه ای وارد کارگاه می شوند.سپس این لامل ها بر برداشت های صورت گرفته از ساختمان و نقشه های فاز 2 در کارگاه برش داده می شوند و سپس طبق دیتیل نصب بر روی زیرسازی صورت گرفته سوار نصب می شوند.پس از نصب لامل ها و مدول بندی نما شیشه های نمای کرتین وال نصب و تثبیت می شوند.برای آشنایی صفر تا صد مراحل اجرای نمای کرتین وال به روش استیک(steak) بر روی لینک زیر کلیک کنید.

صفر تا صد اجرای نمای کرتین وال 

اجرای نمای کرتین وال به روش یونیتایز یا پیش ساخته

در این اجرای نمای کرتین وال به روش یونیتایز کلیه مراحل ساخت و آماده سازی نمای کرتین وال در کارخانه سازنده انجام می شود و کلیه مدول های نمای به صورت آماده همراه با شیشه وارد کارگاه می شوند.در این روش تنها اجرای زیرسازی و نصب پنل های آماده بر روی زیرسازی در محل پروژه صورت می پذیرد. روش یونیتایز بیشتر در ساختمان های بلند مرتبه و به منظورصرفه جویی در زمان مورد استفاده قرار می گیرد.اجرای نمای کرتین وال به روش یونیتایز در مقایسه با روش استیک پر هزینه تر می باشد.

گروه مهندسان مهرازان نما طراح و مجری انواع سیستم های نمای کرتین وال

دیدگاه کاربران
(مورد نیاز)
(مورد نیاز)