09123848864

گزارش کار کرتین وال پروژه فردوسی

گزارش کار کرتین وال پروژه فردوسی
خلاصه

اجرای نمای کرتین وال رین فورس نیازمند دانش محاسباتی و تجربه اجرایی موفق است و با نمای کرتین وال غیر تقویت شده کاملا متفاوت است.

27 7 01

پروژه تجاری اداری فردوسی
موقعیت : تهران خیابان شریعتی
کارفرما : جناب آقای مهندس مرعشی
مدیر پروژه : مهندس مقدم
خدمات ارئه شده :

طراحی, ساخت و اجرای نمای کرتین وال رین فورس (Reinforce)

کرتین وال رین فورس (Reinforce) در واقع سازه ای از ترکیب لامل ها از جنس آلومینیوم و مقاطع فولادی مانند قوطی با آی پی ها هستند. زمانی که ممان اینرسی لامل از نمای کرتین وال کمتر باشد و امکان استفاده از لامل های با سطح مقطع بزرگتر و یا ممان اینرسی بیشتر امکان پذیر نباشد از مقاطع فولادی استفاده می کنیم.نوع مقطع فولادی بسته به میزان باری که باید تحمل کند متفاوت خواهد بود اما مسئله مهم اینست که در سیستم کرتین وال رین فورس مقطع فولادی باید در داخل لامل جاگذاری شوند.هرچند که امروزه میتوان از مقاطع آلومینیومی مانند آی پی آلومینیومی در بیرون لامل و قسمت پشتی آن استفاده کرد که نیازمند صرف هزینه بیشتری است و فضای زیادی را نیز اشغال خواهد کرد.
از جمله عواملی که باعث بالا رفتن ممان اینرسی نمای کرتین وال یه پروژه می شوند میتوان به ارتفاع زیاد بین کف یا سقف سازه ای اشاره کرد.کرتین وال پروژه تجاری پروژه معلم در واقع ورودی فروشگاه بسیار بزرگ در همکف ساختمان بود.ارتفاع بیشتر از 10 متر به علت دوطبقه بودن فروشگاه در داخل, مدول بندی بسیار بزرگ شیشه ها و عدم امکان تعبیه ساپورت در ارتفاع 10 متری باعث شد تا نه تنها از لامل سایز 20 برای طراحی کرتین وال استفاده کنیم بلکه از مقطع فولادی بسیار سنگینی نیز برای تقویت کرتین وال استفاده کنیم.. دیتیل نصب و زیرسازی کرتین وال این پروژه نیز به یک دیتیل کاملا اختصاصی و متفاوت از روش های مرسوم تبدیل کردیم.

وزن شیشه کرتین وال پروژه تجای اداری فردوسی به تنهایی نزدیک به 2 تن بود.ابعاد شیشه های 200*300 سانتی متر بود و با ساختار لمینیت سکوریت دوجداره طراحی و ساخته شده بود.با توجه به ابعاد بسیار بزرگ شیشه و شرایط خاص نمای کرتین وال پروژه استفاده از شیشه لمینیت امری حیاتی و واجب بود.
استفاده از ماشین آلات تخصصی نیز در اجرای کرتین وال امری مسلم است که علاوه افزایش سرعت کار به کاهش خطاهای انسانی کمک میکند.
اجرای نمای کرتین وال رین فورس به علت دشواری و چالش های آن که عموما مربوط به ارتفاع آزاد زیاد کار و وزن بسیار بالای شیشه های می شود و همچنین مبحث مهم محاسبات تخصصی آن نیازمند برخورداری از دانش و مهارت و تجربه است.
کلیه پروسه طراحی و ساخت و اجرای نمای کرتین وال پروژه فردوسی شامل نقشه برداری و تهیه نقشه های shop drawing و asbuilt ابتدایی کار, محاسبات تخصصی و تهیه دفترچه محاسباتی و اجرای صفر تا صد کرتین وال آن توسط گروه مهرازان نما انجام گرفته است.
ما در گروه مهرازان نما با برخورداری از اکیپ اجرای مجرب و روزمه اجرایی درخشان آماده همکاری با کلیه معماران و کارفرمایان محترم صنعت ساختمان هستیم.


دیدگاه کاربران
(مورد نیاز)
(مورد نیاز)
مطالب برگزیده مطالب مرتبط