09123848864

نمای لامل چیست؟

نمای لامل چیست؟
خلاصه

نمای لامل یا همان نمای کرتین وال ترکیبی از پروفیل های آلومینیومی موسوم به لامل وشیشه های دو یا چند جداره می باشد.برای آشنایی با لامل و مشخصات فنی آن این مقاله را مطالعه کنید.

23 7 98

نمای لامل چیست؟

نمای لامل یا همان نمای کرتین وال زیرشاخه ای یک از دسته نماهای خشک شیشه ای است که در آن از پروفیل های آلومینیومی موسوم به لامل برای مدول بندی یا شبکه بندی نما و از متریال های مانند شیشه برای پرکردن فضای خالی بین لامل ها استفاده می شود.نمای لامل به لطف طراحی منحصری به فردی که دارد هیچ بار مرده ای متوجه سازه ساختمان نمیکند و تحمل بار ناشی از وزن شیشه ها بر عهده لامل ها خواهد بود.

تاریخچه نمای کرتین وال

لامل چیست؟

لامل مقطع اختصاصی مورد در استفاده از نمای کرتین وال میباشد که عموما از جنس آلومینیوم می باشد و طی یک فرآیند اکستروژن تولید و ساخته می شود.در نمای کرتین وال, لامل ها به دو دسته عمودی و افقی تقسیم می شوند.لامل های عمودی با نام مولیون(MULION) و لامل های افقی با نام ترنسم (TRANSOM) نامیده می شوند.کلیه لامل های دارای شیارهایی برای جاگذاری لاستیک می باشند.جنس این لاستیک ها عموما EPDM می باشد و به منظور جلوگیری از ارتباط مستقیم شیشه با آلومینیوم در راستای افزایش آب بندی نما به کار گرفته می شوند.همچنین قسمت میانی سطح خارجی لامل در بین دو قسمت لاستیک خور " دماغه نامیده می شود.دماغه لامل محل نشیمن شیشه بر روی لامل است.

عایق بندی نمای لامل به چه صورت است؟

نمای لامل را از نقطه نظر میزان عایق بودن می توان به دو دوسته نرمال(NORMAL) و (THERMAL BREAK) تقسیم بندی کرد.در سیستم نرمال همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم از لاستیک هایی از جنس EPDM برای عایق بندی نمای لامل استفاه می کنیم.اما در سیستم ترمال بریک لاستیک های EPD جای خود را به تیغه هایی از جنس پلی آمید (POLY AMID) می دهند.استفاده از پلی آمید در سیستم ترمال بریک باعث می شود که علاوه بر افزایش میزان آب بندی و هوابندی پروفیل های آلومینیومی, یک نمای لامل کاملا عایق در برابر برودت نیز داشته باشیم.یکی از مشخصه های بسیار مثبت پلی آمید عدم اشتعال پذیری آن نیز می باشد.

رنگ آمیزی لامل

یکی از خصوصیات بسیار مثبت آلومینیوم قابلیت رنگ پذیری بسیار بالای آن و حفظ و ثبات رنگ در دراز مدت ( بخصوص در رنگ آمیزی به شیوه آنادایز) می باشد.عدم تغییر رنگ در برابر اشعه UV خورشید, مقاومت بسیار بالا در برابر عوامل مخرب جوی و تنوع رنگی بسیار گسترده تنها بخشی از مزایای استفاده از آلومینیوم در صنعت نمای خشک است.

انواع سیستم های نمای لامل

یک نمای لامل به شیوه های متفاوتی قابل اجرا می باشد که هرکدام از این روش های باعث تغییر در ظاهر تمام شده نمای خارجی پروژه شما می گردد.برای آشنایی با انواع سیستم های نمای لامل اینجا کلیک کنید.

اجرای نمای لامل

اجرای یک نمای لامل دارای پیچیدگی های خاصی می باشد.استفاده از محاسبات دقیق و مهندسی, استفاده از متریال با کیفیت, دقت در اجرا و استفاده از اکیپ اجرایی با تجربه و متخصص همگی در دستیابی به یک نمای کاملا استاندارد تاثیر مستقیم دارند.
گروه مهندسان مهرازان نما نما طراح و مجری انواع سیستم های نماهای کرتین , با تکیه بر رابطه مستقیم و بدون واسطه با مطرح ترین تولیدکنندگان بین المللی صنعت آلومینیوم و برخورداری از اکیپ متخصص و با تجربه در اجرا, آمادگی خود را برای همکاری با کلیه فعلان محترم صنعت ساختمان اعلام می نماید.


دیدگاه کاربران
(مورد نیاز)
(مورد نیاز)