09123848864

تفاوت نمای کرتین وال فیس کپ و فریم لس

تفاوت نمای کرتین وال فیس کپ و فریم لس
خلاصه

از پرکاربردترین سیستم های نمای کرتین وال می توان به سیستم های فیس کپ و فریم لس اشاره کرد.برای آشنایی با این دو سیستم پرکاربرد و تفاوت های بین این دو سیستم این مقاله را مطالعه کنید.

21 7 98

تفاوت نمای کرتین وال فیس کپ و فریم لس

نمای کرتین وال به تعریفی ساده ترکیبی از پروفیل های آلومینیومی موسوم به " لامل" و متریال های نمای خشک(عموما شیشه) می باشد.در نمای کرتین وال از لامل ها برای مدول بندی خارجی سطح نما و از شیشه های دو یا چند جداره برای پر کردن فضای خالی بین این مدول بندی ها استفاده می کنیم.
نمای کرتین وال امروزه به روش های متفاوتی قابل اجرا میباشند که هرکدام از نظر ظاهری با یکدیگر تفاوت دارند.اما از پرکاربردترین این سیستم های می توان به سیستم های کرتین وال فیس کپ و کرتین وال فریم لس اشاره کرد.برای آشنایی با تفاوت نمای کرتین وال فیس کپ و فریم لس لازم است ابتدا با روش اجرای آنها آشنا شوید.

انواع نمای کرتین وال

تقاوت نمای کرتین وال فیس کپ و فریم لس

نمای کرتین وال فیس کپ
اجرای نمای کرتین وال تا مرحله مدول بندی نما در همه سیستم ها یکسان است و عمده تفاوت نمای کرتین وال فیس کپ و فریم لس که منجر به تغییر شکل ظاهری نمای خارجی پروژه شما می گردد در نصب شیشه ها می باشد.این تفاوت ناشی از روش های فیکس کردن شیشه و با ثابت نگه داشتن آن بر روی نمای می باشد
.
در نمای کرتین وال فیس کپ نصب شیشه های از قسمت بیرونی ساختمان صورت میگیرد بدین ترتیب که شیشه های دو جداره شده بر روی محل مخصوص در لامل های که اصطلاحا " دماغه لامل" نامیده می شود قرار میگیرند.سپس از پروفیل های آلومینیومی موسوم به " نگهدارنده" و اتصال این پروفیل ها به دماغه لامل برای تثبیت شیشه و از درپوشش های آنادایز شده برای کاور کردن نگه دارنده ها استفاده می شود.
این پروفیل های نگه دارنده که عرض آنها 5 سانتی متر می باشد در اطراف هر مدول قابل رویت هستند.اسم این سیستم ( فیس کپ ) نیز برگرفته از همین ظاهر تمام شده می باشد.

صفر تا صد اجرای نمای کرتین وال فیس کپ

تفاوت نمای کرتین وال فیس کپ و فریم لس
نمای کرتین وال فریم لس

در نمای کرتین وال فریم لس به جای استفاده از نگه دارنده و درپوش برای تثبیت شیشه در فضای بین لامل ها از چسب های مخصوص موسوم به چسب های استراکچرال استفاده می کنیم بدین صورت که ابتدا شیش های دو جداره شده مجددا توسط پروفیل های آلومینیومی قاب بندی می شوند و سپس با کمک همین چسب های مخصوص و از قسمت داخلی ساختمان بر روی لامل ها نصب می شوند.
در نمای کرتین وال فریم لس و در نمای خارجی پروژه دیگر خبری از نگه دارنده و درپوش نیست و نمای خارجی فاقد هرگونه فریم است.


نتیجه گیری
عمده تفاوت نمای کرتین وال فیس کپ و فریم لس در ظاهر تمام شده آنها و قیمت این دو سیستم می باشد.در نمای کرتین وال فریم لس, نمای تمام شده سطح یکدست و یکپارچه از شیشه می باشد حال اینکه در نمای کرتین وال فیس کپ درپوش های 5 سانتی متری حول هر کدام از مدول ها قابل رویت هستند.
یکی دیگر از تفاوت های نمای کرتین وال فیس کپ و فریم لس قیمت تمام شده آنها می باشد.نمای کرتین وال فریم لس به دلیل حجم بالای آلومینیومی که در ساخت آن استفاده می شود نیازمند صرف هزینه بسیار بالاتری نسبت به نمای کرتین وال فیس کپ دارد.
امیدواریم پس از مطالعه این مقاله با عمده تفاوت نمای کرتین وال فیس کپ و فریم لس آشنا شوید.


دیدگاه کاربران
(مورد نیاز)
(مورد نیاز)